Zadania 20.04-24.04

„I want to be an artist” –Bugs Team Starter wyd. Macmillan

JOBS
1. Dziecko zapoznaje się z nazwami zawodów:
a teacher – nauczyciel,
a doctor – lekarz,
a police officer – policjant,
a firefighter – strażak
a cook – kucharz,
a singer – piosenkarz (zał. 3)

Karty obrazkowe można wydrukować i używać ich do nauki zawodów.
Wymowę można sprawdzić w słowniku internetowym np. https://www.diki.pl/

2. (zał. 1). Zad. 1. Str. 44. Odtwórz nagranie. Dziecko słucha, wskazuje odpowiednie ilustracje, przeskakując palcami z kamienia na kamień, i mówiąc odpowiednie słowa (nagranie 2.20).

3. (zał. 2) Zad. 1 str.45. Wskaż na ilustracji brakujące przedmioty potrzebne każdej z tych osób w pracy narysowane kropkowaną linią. Dziecko rysuje po śladzie brakujące przedmioty i dowolnie je koloruje.
Kiedy dziecko skończy pracę poproś by powiedziało, na jakie kolory pokolorowało dorysowane przedmioty.

4. (zał. 2) Zad. 2. Str. 45. Wskaż kolejno przedmioty w dolnym rzędzie, a dziecko stara się powiedzieć, z jakimi zawodami są one związane (a doctor, b police officer, c teacher, d singer, e firefighter, f cook).

(nagranie 2.21) Powiedz: Listen and match. Odtwórz pierwszą kwestię i zatrzymaj nagranie. Wskaż pierwszą dziewczynkę i linię łączącą ją z przedmiotami związanymi z zawodem nauczyciela. Upewnij się, że dziecko odgadło znaczenie wypowiedzi z nagrania. Kontynuuj zadanie, zatrzymując nagranie po każdej kwestii i dając dziecku czas na narysowanie linii

(odpowiedzi: 1 c, 2 f, 3 a, 4 e, 5 d, 6 b).

I want to be ….. – Chcę zostać……

TEKST NAGRANIA:
1 I want to be a teacher.
2 I want to be a cook.
3 I want to be a doctor.
4 I want to be a firefighter.
5 I want to be a singer.
6 I want to be a police officer.

5. Odtwórz piosenkę. Zachęć dziecko do śpiewania razem z nagraniem i wskazywania zawodów (nagranie 2.22).

TEKST PIOSENKI:
A teacher, a doctor, a firefighter
What do you what to be?
A singer, a cook, a police officer
Come and play with me!
Stand up!
I want to be a singer, a singer, a singer (dzieci udają, że śpiewają do mikrofonu)
When I grow up.
Stand up!
I want to be a cook, a cook, a cook (dzieci udają, że mieszają w garnku)
When I grow up.
Stand up! I want to be a doctor, a doctor, a doctor (dzieci udają, że badają
stetoskopem)
When I grow up.

6. Wytnij zwierzątka i zestawy ubrań. Stwórz własnych bohaterów (zał. 4).

Nagranie 2.20

 

Nagranie 2.21

 

Nagranie 2.22

 

zał. 1

zał. 2

zał. 3

zał. 4